Масляный насос ВАЗ 2107

31 июля 2015г. - 9:25 4959 просмотров


Масляный насос ВАЗ 2107Когда автовладелец при работе на холостом ходу замечает недостаточное или чрезмерное давление масла в двигателе своего автомобиля, то он тут же должен принять решение о ремонте масляного насоса ВАЗ 2107.

Работы по снятию этого агрегата нужно производить в таком порядке:

  • Поставить автомобиль на яму смотровую или подъемник.
  • Отсоединить от аккумуляторной батареи все провода.
  • Слить масло из картера мотора.
  • Снять брызговик двигателя.
  • Отвернуть гайки, которыми прикреплены к поперечине подушки передней подвески двигателя.
  • Домкратом или талью немного приподнять двигатель настолько, чтобы шпильки подушек смогли выйти из отверстий поперечины.
  • Снять картер двигателя.
  • Снять устройство вместе с приемным патрубком.

Замену масляного насоса ВАЗ 2107 (установку на двигатель) нужно выполнять в порядке, обратном снятию.

Замена масляного насоса на ВАЗ 2107
Мероприятия по разборке и сборке:

  • Бережно, чтобы не повредить корпус, нужно закрепить агрегат в тисках.
  • Отвернуть болты и вместе с редукционным вентилем давления масла снять приемный патрубок.
  • Снять крышку корпуса.
  • Из корпуса вынуть ведомую шестерню и валик с ведущей шестерней.

Для сборки устройства потребуется закрепить его в тисках и выполнить следующие действия


  • Ведущая шестерня с валом устанавливается в корпус, а ведомая шестерня надевается на ось.
  • Установить крышку корпуса и редукционный поршень с пружиной.
  • Приемный патрубок прикрепляется к корпусу.

ВАЖНО! После того как масляный насос ВАЗ 2107 будет собран, шестерни при проворачивании рукой ведущего валика должны вращаться без заедания и плавно.

После разборки агрегата все его детали нужно промыть бензином или керосином, затем продуть струей сжатого воздуха. Потом нужно очень внимательно осмотреть корпус и крышку. Если будут обнаружены трещины, то детали нужно заменить (зарегистрированные пользователи нашего сайта могут это сделать с легкостью нужно только сделать заказ).

Затем нужно набором щупов проверить зазоры между зубьями шестерен. Он должен быть равен 0,15 мм (максимально допустимый зазор 0,25 мм). Потом такую же проверку устроить расстоянию между наружным диаметром шестеренок и стенками корпуса насоса. В этом случае он должен составлять от 0,11 до 0,18 мм (максимум 0,25 мм). При превышении предельных размеров необходимо заменить шестерни.


Читайте также на портале myfta.ru:

Комментарии (17) “Масляный насос ВАЗ 2107”

  1. Good article. I’m dealing with some of these
    issues as well..

  2. Magnificent beat ! I wish to apprentice at the same time as you amend your site, how can i subscribe for a weblog
    site? The account helped me a appropriate deal. I were
    a little bit familiar of this your broadcast provided shiny clear concept

  3. «It’s nearly impossible to find knowledgeable people for this subject, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks»

  4. I just want to mention I am just new to blogging and site-building and actually loved your website. Likely I’m planning to bookmark your blog . You surely come with superb articles. Thanks a lot for sharing with us your web-site.

  5. Very interesting info !Perfect just what I was looking for! «Peace, commerce and honest friendship with all nations entangling alliances with none.» by Thomas Jefferson.

  6. This web page is mostly a stroll-through for all the information you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse right here, and you’ll positively discover it.

  7. Hello, i think that i saw you visited my site thus i came to “return the favor”.I am attempting to find things to enhance my site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

  8. I appreciate, cause I found exactly what I was looking for. You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye

  9. I do agree with all the ideas you have presented in your post. They’re really convincing and will definitely work. Still, the posts are too short for novices. Could you please extend them a bit from next time? Thanks for the post.

  10. Great awesome things here. I am very satisfied to peer your article. Thanks a lot and i am having a look forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?

  11. I have been exploring for a bit for any high quality articles or weblog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website. Studying this information So i¡¦m glad to express that I’ve a very good uncanny feeling I came upon just what I needed. I most unquestionably will make certain to don¡¦t put out of your mind this website and provides it a look on a relentless basis.

  12. Great paintings! That is the type of information that are meant to be shared across the web. Shame on Google for no longer positioning this put up higher! Come on over and talk over with my web site . Thanks =)

  13. Ekim:

    This is very interesting, You’re a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your web site in my social networks!

  14. Thanks for the guidelines shared on the blog. Yet another thing I would like to convey is that fat loss is not about going on a celebrity diet and trying to reduce as much weight as you can in a couple of weeks. The most effective way to lose weight is by taking it bit by bit and obeying some basic recommendations which can assist you to make the most through your attempt to lose fat. You may understand and be following some of these tips, although reinforcing know-how never affects.

  15. Rattling nice layout and wonderful content , nothing at all else we want : D.

  16. Would you be inquisitive about exchanging hyperlinks?

  17. Perfectly pent subject matter, appreciate it for information .

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

7 − 6 =